Influencerzy i jak ich wytropić fake konta
Popularna forma reklamy w mediach społecznościowych nadal pozostaje wchodzenie we współpracę z popularnymi influencerami. Wybierając takie twórcę do współpracy warto zawsze zwrócić uwagę, czy ich profil cieszy się popularnością. Jednak liczby wyświetlane w internecie nie zawsze mają przełożenie na rzeczywiste zainteresowanie prowadzonym przez twórcę profilem. Warto więc dowiedzieć się w jaki sposób influencerzy oszukują, oraz jak odkryć ich fake konta.
Jak wytropić fake konta?
Wiele osób na pewno zastanawia się na czym polegają oszustwa i jak wytropić fake konta. Przede wszystkim warto wiedzieć na czym polegają tego typu oszustwa. Jest to generowanie sztucznej popularności w internecie. Można to zrobić na trzy sposoby, za pomocą botów, wykupienia liczby obserwujących a także dzięki grupom wzajemnej reakcji. Konta korzystające z tych sposobów wydają się być popularne, jednak kliknięcia nie pochodzą od osób zainteresowanych ich profilem. W ten sposób nawet jeśli zdecydujemy się na współpracę to nie dotrzemy do szerszego grona odbiorców.
A zatem jak odkryć tego rodzaju oszustwo? To dosyć żmudne śledztwo, ponieważ takie konto można zdemaskować dzięki wnikliwej analizie. Jeśli masz wątpliwości co do twórcy to warto sprawdzić kto obserwuje konto. Jeśli subskrybenci i polubienia a także komentarze pochodzą od celebrytów, czy osób z zagranicy to już powinniśmy się zastanowić nad tym, czy nie mamy do czynienia z fake kontem. Jeśli również popularność wzrosła nagle, to również powinni się wydać podejrzane. Kolejnym takim wskaźnikiem jest bardzo duża liczba polubień zdjęć i postów przy małej liczbie obserwujących. Warto też zwrocic uwagę na komentarze. Jeśli pod każdym zdjęciem jest komentarz od tych samych osób, które ponadto polecają kolejne konta, to warto się zastanowić, czy na pewno chcemy nawiązać współpracę z takim twórcom, ponieważ prawdopodobnie mamy do czynienia z fake kontem. Warto więc za każdym razem, gdy otrzymamy propozycje współpracy dokładnie sprawdzić profil twórcy