Marketing internetowy
Wielu przedsiębiorców wciąż nie docenia potęgi reklamy w internecie. Zgodnie z badaniami Głównego Urzędu Statystycznego, w 2019 roku 28, 7 % polskich firm nie posiadało własnej witryny internetowej. Oznacza to, że rynek usług internetowych wciąż ma duży potencjał rozwojowy.
Z drugiej strony nie jest tajemnicą fakt, iż coraz więcej aktywności konsumenckiej przenosi się do sieci. Z najnowszych badań PBS wynika,,iż ponad 50 % dorosłych Polaków regularnie kupuje w internecie. Wszystko wskazuje na to, że tendencja ta będzie miała trwały charakter i z tego względu reklama w sieci cieszyć się będzie coraz większą popularnością. Wpływ na to ma przede wszystkim jej przystępna cena w porównaniu z tradycyjnymi kanałami reklamy. Koszt dotarcia do 1000 potencjalnych klientów najczęściej mieści się na poziomie budżetu w wysokości kilkuset złotych. Dlatego wiele firm rezygnuje z klasycznych form marketingu na rzecz reklam na Facebooku lub za pomocą Google Ads.
W skutecznym marketingu internetowym istotne znaczenie ma poziom techniczny witryny. Badania wskazują, że najwięcej internautów rezygnuje z transakcji w wypadku wystąpienia jakichkolwiek utrudnień związanych z płatnościami lub w wypadku braku wyczerpującej informacji o terminie realizacji zamówienia.
Warto więc zadbać, aby nasz strona internetowa spełniała wszelkie aspekty funkcjonalności decydujące o jej efektywnej roli w zwiększaniu potencjału sprzedażowego przedsiębiorstwa.