Logo firmowe – projektowanie logo firmowego
Każda firma musi określić sposób, w jaki się identyfikuje na zewnątrz, w kontaktach z klientami oraz pozostałymi firmami, z którymi współpracuje. Dlatego ważne jest by mieć określony zestaw barw, czcionki i inne elementy, które kojarzą się od razu z naszym przedsiębiorstwem. Jednym z najważniejszych elementów, który powinien być określony już na początku, jest logo firmowe. Warto wydać więcej pieniędzy i zlecić jego zaprojektowanie osobom, które zajmują się tym zawodowo. Projektowanie logo firmowego to nie tylko kilka minut poświęcone w programie graficznym na stworzenie projektu. To także przemyślenie filozofii danej marki.
Logo firmowe musi być jakby “zgodne” z tym, co głosi dana firma. Jeśli jest to nowoczesne przedsiębiorstwo, to dziwnie będzie wyglądać klasyczne logo. I podobnie w przypadku firm z długą tradycją, nowoczesne logo może być nieodpowiednie. Dlatego też projektowanie logo firmowego może być dość kosztowne i czasochłonne, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się też na dodatkowe badania. Możemy zaproponować kilka wzorów i przepytać grupę potencjalnych odbiorców, jak oceniają poszczególne projekty.