Sieć XXI wieku – efektywny marketing online
Wiedza i sprzedaż – dwa składniki, których umiejętne połączenie potrafi przynieść olbrzymie zyski w internecie. Dzięki dostępowi do sieci możliwe jest dotarcie do klientów z najodleglejszych rejonów i to dużo niższym kosztem niż za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu.
W internecie liczy się skala i to dzięki niej nawet te najmniejsze firmy mają szansę się wybić i zaistnieć na rynku. Czasem wystarczy tylko kreatywność, odrobina szczęścia i budżet o niewysokiej wielkości – na dobry start pierwszej kampanii reklamowej. Internet zna wiele takich przypadków, w których wchodzący na rynek produkt, usługa lub zupełnie nowa marka osiąga sukces za pośrednictwem jednej, ale bardzo kreatywnej kampanii promocyjnej w sieci. Koszt dotarcia w internecie do 1000 unikatowych klientów jest o wiele niższy niż za pośrednictwem prasy, radia czy telewizji.
Dodatkowo – w przypadku tradycyjnego marketingu rzadko kiedy reklama trafia dokładnie do tych osób, które akurat tego potrzebowały. W internecie rzecz wygląda zupełnie inaczej, bo to tutaj użytkownicy zostawiają najwięcej śladów swoich preferencji. Portale społecznościowe to prawdziwa kopalnia wiedzy o charakterze, potrzebach i fascynacjach ludzi. Dzięki danym pozostawionym w social mediach możliwe jest stworzenie kampanii reklamowych idealnie wpasowującej się w gust internautów. Co więcej reklama, dzięki odpowiedniemu targetowaniu, może zostać wyświetlona na przykład tylko ludziom mieszkającym w konkretnym rejonie, posiadających określoną liczbę dzieci lub uprawiających określony sport. To niezwykłe jak internet przyczynia się do poznawania potrzeb klientów i jednocześnie wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstw.