XXI wiek dla marketingu czyli obecność marki w internecie
Żyjemy w czasach, w których zadowolenie klienta staje się coraz większą wartością dla przedsiębiorców. Konsumenci nigdy wcześniej nie mieli takich możliwości wymiany spostrzeżeń i opinii jak w XXI wieku – erze online marketingu.
To ważny czas dla sprzedawców, bo od tego, w którą stronę pójdzie ich marka w sieci zależy jej reputacja i przyszłość. Sprzedaż w internecie to naturalna kolej rzeczy, która w zadziwiającym tempie rośnie z dnia na dzień. Czy jednak oznacza to, że każdy biznes trzeba jak najszybciej przenieść do sieci? Oczywiście, że nie – wszakże nie każde przedsiębiorstwo jest w stanie otworzyć sklep internetowy swojej marki z uwagi na specyfikę oferowanych produktów czy usług. Czy to oznacza jednak, że powinno zrezygnować całkowicie z obecności w internecie?
No cóż – w obecnych czasach mówi się, że jeśli nie da się czegoś znaleźć w Google to po prostu nie istnieje. Strona internetowa przedsiębiorstwa i sprawnie działający kontakt online pomiędzy klientami a firmą to absolutne minimum naszych czasów. Warto też pomyśleć o np. blogu firmowym, na którym klienci będą mogli dowiedzieć się czegoś więcej o ofercie i znaleźć np. dodatkowe informacje i rozwiązania na temat usług i produktów. Efektywnym pozyskiwaniem klientów szczyci się także e-mail marketing – bezpośredni kontakt poprzez pocztę elektroniczną z potencjalnymi odbiorcami. Warto skorzystać z zaawansowanych mechanizmów sprzedaży online jakimi są m. in. kampanie w social mediach takich jak Facebook czy Instagram. Serwisy te proponują gotowe moduły do prowadzenia i śledzenia na bieżąco wyników promocji z wykorzystaniem ich przestrzeni w internecie.