21,05% konwersji w emailach promujących kampanię crowdfundingową projektu podróżniczego

Case Study - Tripersi.pl

PODSUMOWANIE

Grupa podróżników postanowiła pokryć część kosztów swojej wyprawy za pomocą finansowania społecznościowego. Zdecydowali się wesprzeć działania promocyjne kampanii crowdfundingowej za pomocą email marketingu.wysoka konwersja email

Zobacz jak na maleńkiej liście odbiorców udało się wygenerować konwersję na poziomie 21,05%.


KLIENT

Tripersi to grupa młodych podróżników, którzy postanowili zrealizować wyprawę do Gruzji trzema małymi samochodami w trzech różnych kolorach. Wyprawa nosiła nazwę „Georgian Job”.

Jednym z istotnych elementów podróży miała być przeprawa promem przez Morze Czarne. Aby zrealizować ten etap, Tripersi postanowili zorganizować kampanię crowdfundingową na portalu PolakPotrafi.pl.

Przygotowania do realizacji rozpoczęto w styczniu 2016 roku. Zbiórka na PolakPotrafi.pl wystartowała z końcem czerwca. Do tego czasu rozwijano blog, kanały social media oraz budowano listę adresów email. Wszystko po to, aby stworzyć społeczność, która będzie otwarta na pomoc w realizacji kampanii crowdfundingowej.

 

CEL

Do czerwca 2016 na liście adresowej Tripersów znalazło się zaledwie 19 adresów email. Pomimo tego zdecydowali, że przeprowadzą skrzętnie przygotowaną kampanię email marketingową.

Zespół zdawał sobie sprawę, że osoby zapisane na newsletter są mocno zaangażowane w projekt, dlatego postanowiono wykorzystać ten kanał w pierwszej kolejności, aby uzyskać najtrudniejsze, pierwsze wpłaty na platformie crowdfundingowej, dzięki czemu później łatwiej byłoby pozyskać kolejnych wspierających poprzez social media.

 

KAMPANIA

Działania email marketingowe zaczęły się znacznie wcześniej. Tripersi budowali relację z odbiorcami poprzez wysyłanie newslettera z niepublikowanymi nigdzie informacjami z backstage’u projektu.

Jedynymi danymi o użytkownikach były adresy email, więc aby przystąpić do segmentacji i później do personalizacji, należało pozyskać dodatkowe dane.

 

Krok #1: Pozyskiwanie danych o odbiorcach i segmentacja bazy.

Za pomocą wyszukiwarek w mediach społecznościowych, dotarto do profili właścicieli 12 adresów email. Nie było to trudne, ponieważ baza nie była duża. Do rekordów w bazie dodano zmienną „Imię”.

Podzielono bazę na 2 segmenty:

  • Adresy email z przypisaną zmienną „Imię” – 12 subskrybentów
  • Puste adresy email – 7 subskrybentów

 

Krok #2: Wysyłka pierwszej wiadomości.

Do pierwszego segmentu wysłano kampanię mailingową ze spersonalizowanym tematem wiadomości, co miało zachęcić do otwarcia (wcześniej nie zwracano się do odbiorców po imieniu). Tytuł maila brzmiał: „{Imię}, Dziękujemy!” Do segmentu drugiego wysłano natomiast regularną kampanię bez personalizacji, jednak treść wiadomości pozostała taka sama. Okazało się, że linki w spersonalizowanych wiadomościach klikane były prawie 2 razy częściej.

mailing: Dziękujemy
Kliknij obrazek, aby powiększyć.

W wiadomości Tripersi dziękowali za dotychczasowe wsparcie i zachęcali do zapoznania się z opisem projektu na PolakPotrafi.pl. Aby podnieść współczynnik kliknięć zastosowano 2 przyciski Call To Action, przekierowujące na tę samą stronę.

 

Krok #3: Ponowna segmentacja i wysyłka drugiej wiadomości.

Przed wysyłką drugiego mailingu, wyciągnięto raport z PolakPotrafi.pl i porównano emaile wspierających z bazą adresową. Wyodrębniono 3 segment odbiorców: osoby, które już wsparły kampanię crowdfundingową.

Do nowego segmentu wysłano kampanię, w której podziękowano za dokonanie wpłaty i zachęcono do udostępnienia informacji o akcji wśród znajomych. Do 2 pozostałych segmentów skierowano wiadomość, przypominającą o trwającej zbiórce i zachęcającą do przekazania wsparcia finansowego.

Mailing: Złe wieści mam...
Kliknij obrazek, aby powiększyć.

W drugiej wiadomości zrezygnowano z pojedynczego Call To Action i w dalszej części dodano linki do bloga, jak w zwykłej kampanii newsletterowej.

 

REZULTAT

W wyniku przeprowadzonej kampanii 21,05% osób zapisanych do newslettera wsparło projekt Tripersów na PolakPotrafi.pl. Szczegółowe statystyki kampanii kształtowały się następująco: Wiadomość #1: Dziękujemy!

  • Open Rate: 57,89%
  • Click-through Rate: 42,10%

Wiadomość #2: Złe wieści mam…

  • Open Rate: 65,00%
  • Click-through Rate: 30,00%

Ogólny wynik kampanii

  • Średni Open Rate: 61,45%
  • Średni Click-through Rate: 36,05%
  • Konwersja: 21,05%
  • Łączna wysokość wpłat: 123 zł
  • Średnia wpłata: 30,75 zł

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz